Kan du huske “Dus med dyrene” fra dengang vi kun have een TV kanal? Hvis ikke ja, så var det et yderst populært dansk tv-program, der kørte på DR fra 1980 til 1985, kendt og elsket for sin hyggelige formidling af dyreliv og natur. Programmet blev gjort ikonisk af værten og TV-legenden Poul Thomsen, der med sin rolige stemme og hunden Balder ved sin side, lærte danskerne om alle mulige slags dyr.
I et af programmerne var der fokus på problemer med skadedyr, som også dengang plagede mange danskere. Journalisterne valgte at teste vores Gnaversirenen til hus og her kan du se et sjovt lille indslag om hvordan det gik.